söndag 15 november 2020

Dethär med vänner..

Visst är det speciellt med vänner? Man träffar personer som hänger med en hela livet, eller så träffar man många vänner och man tappar kontakten med en del. 

Jag har många vänner, online. Men inte så himla många vänner IRL. Det kan vara svårt att skaffa vänner idag som vuxen. Det var lättare när man var liten, man såg några på lekplatsen frågade vad dom hette och sedan började man att leka tillsammans. Det funkar inte att göra så som vuxen, eller det funkar kanske. Men då får man konstiga blickar och personen undrar vad man håller på med. 



Och nu när det är corona, mitt i en pandemi så blir det allt svårare att försöka skaffa vänner som vuxen. Visste ni att det finns skaffa kompis appar? Tänk er som datings apparna, men istället för att skaffa en partner så skaffar man kompisar. Om man vill skaffa tjejkompisar så finns appen "GoFrendly". 

Men hur som, det är lite tråkigt att inte ha så många vänner IRL. Det är svårt att skaffa vänner när man är 30 år. Dock så uppskattar jag och är tacksam över de vänner jag har online och de få vänner jag har IRL. Men jag önskar att det var lite lättare att skaffa dom IRL, finns ju direkt ingen how to guide. 

Om det ändå var lika lätt att skaffa vänner IRL som det var online, då skulle jag vara glad...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

I appreciate the comments, and for the sake of simplicity, I reply here.

/ Anneli.